הגיע הרגע הזה בשנה בו אתם צריכים לפנות כסף, זמן, הרבה סבלנות והתכוננות לטסט.
במאמר הבא נדבר על מה זה טסט לרכב, למה עושים אותו ומה בודקים.
מוכנים? התחלנו.
למה בכלל אנחנו צריכים את זה? להפסיד יום עבודה, להיתקע בבירוקרטיה ובעיקר לטרטר את עצמנו?
כי כל רכב בישראל נדרש לבדיקה שתאשר כי הוא תקין ומורשה לנסוע בכבישי ישראל.
ישנה רשימה ברורה וידועה של הדברים שנבדקים בטסט ועל הרכב לעמוד בכל הבדיקות.
מערכת התאורה והאיתותים – הבוחן יבדוק את תקינות כל הנורות הרכב ואת תקינות האיתותים.
בלמים – אחת הבדיקות החשובות ומצילות חיים – הבוחן יבצע בדיקה מקיפה של מערכת הבלמים.
מגבים – זה אולי נשמע פשוט ולא חשוב, אך למגבים יש תפקיד חשוב ובלעדיהם כנראה שלא תראו לאן אתם נוסעים.
ההגה והצירים – בטסט יבדקו גם את ההגה ומערכת הצירים, אם ההגה קשיח ומתנגד בסיבוב או להיפך, קל מידי להזיז אותו.
מצב הצמיגים – כל חמשת הצמיגים (גם הרזרבי) נבדקים כדי לוודא שאינם שחוקים, שאין סדקים, חורים או כל פגם אחר.
מערכת הפליטה – האגזוז של הרכב פולט גזים רעילים ומזהם את הסביבה.
בטסט הבוחנים מוודאים כי פליטת הגזים נעשית ברמה המאושרת וללא תקלות.
כיוון הגלגלים –במהלך הטסט נבדק כיוון הגלגלים הקדמיים והאחוריים, במידה ואינם מכוונים, תאלצו לגשת למוסך לכיוון פרונט וגלגלים.
לוחיות רישוי תקינות – בטסט בודקים שלוחית הרישוי תקינה וברורה.
דבר נוסף אשר בודקים הוא שציוד החובה ברכב נמצא – צמיג רזרבי, ג’ק (מגבה), משולש אזהרה, אפוד זוהר ופח אשפה.
דברים שחשוב לדעת לפני שניגשים לטסט:
בחירת מכון רישוי – לא ניתן לעשות טסט איפה שרוצים, אלא באחד ממכוני הרישוי המורשים ברשימה.
תשלום אגרה – כמו כל כל רישיון, גם על רישוי רכב תאלצו לשלם למדינה אגרה. גובה האגרה תלוי בגיל הרכב, משקלו והמטרה לשמה הוא משמש.
בנוסף, ישנם מסמכים אשר נדרש מכם להביא –
רישיון רכב מקורי משולם
תעודת ביטוח מקורית בתוקף
ת.ז מקורית של בעל הרכב הרשום
ייפוי כוח חתום במידה ומישהו אחר מעביר עבורכם את הטסט.
במידה ורכבכם לא עבר את הטסט, הבוחן ימסור לכם טופס המפרט את כל הסיבות לכך, ותאלצו לגשת למוסך ולטפל בליקויים.
אחרי שכל הליקויים יטופלו תוכלו לגשת לטסט שוב.